اصول چیدمان در دکوراسیون منزل

10 / 10
از 1 کاربر

فضاهای داخلی ساختمان، مکان اقامت و انجام امور روزانه است. به همین دلیل چیدمان در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل باید دارای مفهوم بوده و در عین حال هنرمندانه نیز باشد. از اینرو، هدف از چیدمان داخلی باید پاسخ دادن به کارایی در امور روزانه باشد. این چنین است که مفهوم دکوراسیون داخلی را، همچون خلق کلی فضا در می یابیم.

خانه بیش از سایر فضاهای دیگر، دارای اصالت است. دکوراسیون منزل به سبک معاصر با ترتیب معین عناصر معماری اگر به درستی طراحی و اجرا نشود، به ضعف شدت بینایی منجر میشود. حالت برعکس شامل توسعه مفهومی یک پروژه برای به نتیجه رساندن آن است: طراحی، جزئیات اجرا، فرم ها و مصالح، نورپردازی و ... عناصری هستند که پروژه را تعریف می کنند اما به تنهایی آن را به اتمام نمی رسانند، بلکه با ترکیبشان با سایر اجزاست که فضای داخلی شکل می گیرد.

خلق و مفهوم فضاهای داخلی نخست بر همان اصول اساسی که معماری را اداره می کند، تکیه دارند. اما، از آنجایی که فشار، محدودیت های سیستم های حرارتی و انرژی در درجه دوم اهمیت قرار دارند، آزادی ساخت و ساز وسیع تر است و بدین ترتیب زمینه ایجاد طرح های مختلف را در مورد طراحی داخلی و نیز دکوراسیون منزل بازتر می کند. با این حال، محدودیت های کیفیت صوتی و نورپردازی و روشنایی نیز اضافه می شود. مفهوم چیدمان در دکوراسیون با محدودیت های اولیه بسیار مطرح می شود. از میان این مسائل اساسی، باید علاوه بر طراحی، توجیه طرح و اصول اجرایی و ایجاد ارتباط صحیح بین داخل و خارج منزل، طول استفاده مفید از طرح ، اصول تجاری، مقررات شدید محل کار و محدودیت های امنیتی را نیز در نظر گرفت.

با آغاز یک پروژه جدید، محدودیت ها نیز تعریف می شوند که می توان توسط چند عنصر پروژه در نظر گرفته شود و یا انواع مختلف پروژه های قابل ارائه برای چیدمان دکوراسیون منزل را به کمک مثال ها، کاربرد و مصالحی مناسب برای پروژه های خاص نشان داد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :