بازسازی ساختمان دفتر کار اشتراکی با بازیافت مصالح

10 / 10
از 1 کاربر

معمار: شرکت urselmann interior

مکان: دوسلدورف، آلمان

مساحت: 74 مترمربع

سال انجام پروژه: 2022

صنعت ساخت و ساز مسئول 60 درصد از کل زباله ها و ضایعاتی است که تولید می شود و یکی از بزرگترین مصرف کنندگان منابع در بخش های اقتصاد است. تحول ضروری به سمت اقتصاد چرخشی پایدار در بازسازی ساختمان اجتناب ناپذیر است. دکوراسیون داخلی طراحی شده توسط شرکت "اورزلمان" از ضایعات "نقص طراحی" جلوگیری می کند زیرا در طرح های داخلی راه اندازی استارتاپ و فضای کار اشتراکی در دوسلدورف، زباله برابر با مواد اولیه است.

بازسازی

تیم جوان در دفتر خود ثابت می کند که امروزه ساخت و ساز کاملا دَوَرانی امکان پذیر است. کل طراحی دکوراسیون داخلی متشکل از مواد سالمی است که می‌توان آن‌ها را با توجه به نوع آن از بین برد و بنابراین برای همیشه قابل بازیافت است. هدف یک فضای داخلی پایدار بدون به خطر انداختن زیبایی‌شناسی مدرن است. عملکردی اصولی، ترکیبی از طراحی داخلی و استفاده از مواد پایدار.

بازسازی

"در طول بازسازی دفتر، برچیدن سقف آسیب دیده و یک لایه کف به تنهایی حدود 4 تن زباله در فضایی به وسعت 74 متر مربع ایجاد کرد. این ضایعات تنها به دلیل پایین بودن کیفیت آنها می تواند سوزانده یا دفن شود. «تا کنون، استفاده مجدد از مصالح، در فرآیند طراحی ادغام نشده است»

"اورزلمان" می گوید: «در مرحله طراحی، تمرکز ما بر جلوگیری از ضایعات ساختمانی بود.»

بازسازی

تمام مصالح و محصولات مورد استفاده یا زیست تخریب پذیر (Biosphere) هستند یا قابل بازیافت در چرخه صنعت (Techno sphere) یا محصولات ساختمانی استفاده شده قبلی (Reuse) هستند. اتصالات مبلمان ها به صورت مکانیکی انجام می شود تا از استفاده از چسب جلوگیری شود. به دنبال ایده باز آفرینی شهری، تمام مواد مورد استفاده در یک شناسنامه فنی مصالح لیست شده و برای استفاده در آینده منتشر شد. برخی از محصولات (مانند رادیاتورها، روشنایی) از طریق پلت فرم مصالح ساختمانی " ساخت و ساز دورانی " تهیه شده اند.

بازسازی

بازسازی

بازسازی

این فضا علاوه بر دفتر، فضای کار اشتراکی و شوروم ، به عنوان یک آزمایشگاهی از تجربه نیز قابل تأمل است اورزلمان می گوید: "توسعه و بازسازی ساختمان دفتر خودمان به ما آزادی آزمایش مواد جدید را داد. این شامل فرآیند یادگیری نحوه رفتار مواد مختلف در طول زمان می شود، این تعامل همچنین برای من به عنوان یک نجار آموزش دیده بسیار هیجان انگیز بود."

بازسازی

در پایان سال 2020، تیم طراحان و صنعتگران شروع به تجدید نظر در فرآیندهای برنامه ریزی و ساخت خود کردند. هدف، گام به گام، گذار کامل به اقتصاد چرخشی است. با توجه به اصل "مواد اولیه ماده اولیه باقی می ماند"، تمام مواد مورد استفاده باید بتوانند به طور دائم در یکی از دو چرخه گردش کنند. در ابتدای فرآیند طراحی، تمام سازه‌ها باید از قبل به‌گونه‌ای طراحی شوند که دَوَرانی و قابل تجزیه و همچنین قابل جمع‌آوری و جداسازی بر حسب نوع باشند تا بتوان در پایان چرخه عمر، چرخه‌سازی مجدد را امکان‌پذیر کرد.

بازسازی

بازسازی

بازسازی

 بازسازی

بازسازی

بازسازی

بازسازی

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

کپی از مطالب تنها با درج لینک سایت شاه توت مجاز میباشد.

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :