بازسازی ساختمان سه طبقه یک آپارتمان مسکونی در بوداپست

10 / 10
از 1 کاربر

    Architects: GASPARBONTA

    Location: Budapest, Hungary

    Architect in Charge: Gaspar Bonta

    Assistant Designer: Orsolya Lőrincz

    Area:    128.0 m2

    Project Year:  2015

    Photographs:  Bálint Jaksa Photography

    Manufacturers: SLV, Teka, Ivanka

3طبقه یک آپارتمان است که در فرایند بازسازی ساختمان از یک ساختار غیر معمول به یک محل زندگی معاصر تبدیل شده است.

یکی از بستگان صاحب خانه تنها چند ثانیه پس از اولین بازدید ما از اینجا اظهار کرد:"فکر نمی‌کنم که از این آپاتمان بتوان یک خانه‌ی درست و درمان بیرون آورد". من موافق نیستم و از آن خوشم آمد. خوشبختانه من با صاحب خانه که یکی از دوستانم است و فردی نو گراست و نیز مانند من از علاقمندان به داینوسورهاست به تفاهم رسیده بودیم. این یکی از پیچیده‌ ترین ساختارهایی بود که من تا کنون دیده بودم و زیر لایه‌های متعددی از تاریخ انسانی و متریال ساختمانی ناخواسته مدفون شده بود. ما باید پاشنه را بالا کشیده و زیبایی را در اینجا کشف کنیم و آن را به یک خانه‌ی زیبا با دکوراسیون منزل امروزی و معاصر تبدیل کنیم.

مطلب مرتبط در زمینه بازسازی منزل مسکونی : بازسازی یک ساختمان مسکونی از قرن بیستم برای یک خانواده.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

تکلیف فضای عمومی و خصوصی در یک ساختمان سه طبقه که تنها یک ورودی داشته باشد به خودی خود مشخص است. طبیعتا طبقه اول به لابی، ورودی، آشپزخانه و پذیرایی اصلی مربوط است. از آنجایی که یکی از جذابیت‌های بزرگ ساختمان، ورودی پشت بام است که در طبقه‌ی سوم واقع شده، ما باید آن را به منطقه‌ی عمومی متصل می‌کردیم و در عین حال یک بخش زیبا، آرام و دنج، یک اتاق خواب با تراس و دستشویی در طبقه دوم هم می‌ساختیم. بنابر این دست به کار شده و یک پذیرایی دنج زیر ساختار زیبای پشت بام ایجاد کردیم که دو راه پله داشت. با این کار ما به خوبی میان تمامی نقاط یک ارتباط راحت ایجاد کردیم.

بازسازی ساختمان

انتخاب مصالح مورد نیاز در بازسازی ساختمان کار بسیار ساده‌ای بود، زیرا سطوح از چوب و آجر بودند. انتخاب واضح، اضافه کردن بتن و آهن به این ترکیب بود تا با ایجاد تضاد در محیط و فضای دکوراسیون داخلی ، جزئیات هر سطح خود را نمایان کند. نکته‌ی جالب، هماهنگی وسایل شخصی صاحب خانه با محیط و نشستن آنها در فضای دکوراسیون منزل بود. به نظر من یک چنین پروژه‌ای باید چنین پایانی هم داشته باشد- هر چیز در جای صحیح خود.

ما در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی از مقدار زیادی چوب بازیافتی برای مبلمان، پله‌ها و پوشش دیوار استفاده کردیم. این مواد ابتدا در بخش‌های ساختاری یک ساختمان قدیمی استفاده شده بودند. ما این ایده را داشتیم که مصالح قدیمی را می‌توان مجددا استفاده کرد و این امر وقتی جالب‌ تر می‌شود که از این مصالح در نزدیکی بخش‌های چوبی این خانه‌ی جدید استفاده شود.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :