بازسازی ساختمان و تغییر کاربری یک فروشگاه قدیمی متروک به یک خانه

10 / 10
از 1 کاربر

اعطای فرصت های جدید به فضاهای متروک با استفاده از بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی

پروژه ای که به بررسی آن می پردازیم مربوط به بازسازی ساختمان فروشگاه قدیمی متروک در مادرید و تبدیل آن به یک آپارتمان زیبا می باشد. این خانه رنگارنگ در 55 متر مربع، آنچه را که برای زندگی شهری معاصر ضروری است فراهم کرده است. فضای مستطیلی که فروشگاه قبلی را تشکیل داده بود، توسط یک "L" از کابینت ها و آشپزخانه در آغوش گرفته شده است، به گونه ای که به فضا این آزادی را میدهد که تا جایی که ممکن است نور طبیعی دریافت کند. یک پارتیشن متحرک با نوارهای طلایی، آن نور را هدایت می کند و بر اساس نیاز کاربران حریم خصوصی قابل انعطافی را تشکیل میدهد.

بازسازی

بازسازی

جامعه با سرعت سرسام آوری در حال تکامل است. عادت‌ها تغییر می‌کنند، شیوه زندگی ما به سمت فرمهای ترکیبی تغییر می‌کند که در آن دیجیتال و آنالوگ در کنار هم وجود دارند و راه‌های جدیدی برای خرید، زندگی، سفر و ... ایجاد می‌کنند. البته شهرها نیز به دنبال این جنبش‌های اجتماعی-اقتصادی در حال تغییر هستند. این پروژه کوچک برای تبدیل یک مغازه قدیمی به یک آپارتمان نتیجه همه اینها است.

بازسازی

پروژه های تغییر کاربری امروزه در مناطق وسیعی از شهرهایی مانند مادرید بسیار رایج است. جایی که قبلاً یک مغازه محلی، یک پارکینگ یا یک کارگاه اثاثه یا لوازم خانگی وجود داشت. امروزه آپارتمان ها سر بر افراشته اند، اکنون خانواده ها متفاوت هستند و همه آنها به خانه ای با 3 یا 4 اتاق خواب، آشپزخانه و باغ نیاز ندارند. همچنین افرادی هستند که تنها زندگی می کنند یا زوج های بدون فرزند و یا افرادی که برای مدتی خاص از یک شهر عبور می کنند. اگر به از بین رفتن بافت تجاری، اقتصادی و اجتماعی که چند دهه پیش محله ها را شکل میداد نگاه کنیم، این روند را می توان از نگاه منفی گرایانه دید. اما اگر فرصت بازیافت، سرمایه‌گذاری‌های جدید و بازسازی ساختمان ها و احیای نواحی تخریب‌شده ناشی از این پروژه‌های تغییر کاربری را ارزش‌گذاری کنیم، میتوان با دیدگاه مثبت به این تغییرات نگاه کرد.

بازسازی

این آپارتمان تنها در 55 متر مربع، آنچه را که برای زندگی شهری معاصر ضروری است گرد هم آورده است. فضای L شکل دکوراسیون منزل به کل فضای جدیدِ ترکیبیِ "نشیمن – غذاخوری - اتاق خواب" این آزادی را میدهد تا از آن حداکثر استفاده را ببرید و نور طبیعی خوبی دریافت کنید. لت های طلاییِ پارتیشن متحرک، نور طبیعی را هدایت می کنند و همچنین طبق نیاز کاربران، با حرکت دادن لت ها میتوان اتاق را حذف کرد یا برعکس حریم خصوصی ایجاد کرد. از سوی دیگر، انبار مغازه ی قدیمی در حال حاضر به عنوان حمام استفاده می شود و در پشت "L" کابینت ها پنهان شده است.

بازسازی

بازسازی

بازسازی

بازسازی

بازسازی

مصالح مورد استفاده در دکوراسیون منزل ساده و ارزان هستند، متناسب با مقیاس به کارگیری، پر کردن همه چیز با رنگ، بافت متنوع و ظریف، ترکیب مواد در این خانه کوچک را بسیار با اهمیت کرده است. دو مستطیل بزرگ در جلوی کابینت‌های نعنایی رنگ باز شده‌اند که با سنگ مرمر سفید قاب شده و با کاشی‌های سرامیکی مرجانی کاشی‌کاری شده‌اند و عمداً جلوی پنجره‌ها قرار می‌گیرند تا تلالو نور طبیعی روی آنها چشمگیر باشد.

مطلب مرتبط: بازسازی ساختمان خانه ییلاقی انگلیسی

بازسازی

در حمام باریک، از کاشی‌های فیروزه‌ای روشن نیز استفاده می‌شود که نور را منعکس می‌کند تا فضای کوچک موجود را زیباتر کند.

بازسازی

بازسازی

بازسازی

بازسازی

طرحهای طلایی نوارهای جهت دار پارتیشن در جزئیات کابینت ها، چراغ ها و رگه های سنگ مرمر روی زمین تکرار می شود. آپارتمان کوچکی که فضایی متروک را احیا می کند و برای شهرنشینان قرن بیست و یکم طراحی شده است.

بازسازی

بازسازی

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

کپی از مطالب تنها با درج لینک سایت شاه توت مجاز میباشد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :