تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

10 / 10
از 1 کاربر

خیلی وقتها بسیاری از ما دوست داریم  دکوراسیون منزل خود را عوض کنیم و یا دست کم تغییراتی در دکوراسیون به منظور زیباتر شدن و تنوع ایجاد کنیم اما ممکن است نگران مخارج گزاف تغییرات و هزینه بالای آن باشیم و از این کار صرف نظر کنیم حال آنکه تغییر دکوراسیون داخلی همیشه نیاز به خرید وسایل گران قیمت جدید و لوکس ندارد و گاهی اوقات حتی میتوان با تغییر چیدمان و ایجاد تناسب و هارمونی جدید در دکوراسیون منزل موفق به ایجاد فضایی زیباتر و دلنشین تری شد.

در واقع ایجاد زیبایی در دکوراسیون منزل لزوما نیاز به خرید مبلمان گران قیمت و یا لوازم دکوری لوکس ندارد بلکه با ایجاد هماهنگی و تناسب میان لوازم و عناصر موجود و یا حذف بعضی لوازم و اضافه کردن عناصری کوچک نیز میتوان تغییری زیبا و در خور توجه به وجود آورد.

این ایجاد هماهنگی گاهی تنها با تغییر دادن رنگ لوازم موجود و یا تغییر رنگ عناصر دکوراسیون داخلی از جمله دیوارها یا رنگ و طرح روکش مبلها یا روتختی و ... میتواند ایجاد شود. به خصوص دیوارها که به دلیل تشکیل دادن سطوح بزرگ و اصلی ساختمان نقش مهمی در تغییر دکوراسیون منزل دارند.

با تغییر ساده ای در طرح دیوارها ، به طور مثال به کار بردن کاغذ دیواری در کنار سطوح رنگ شده و یا استفاده از پتینه کاری و .... میتوان نمای دکوراسیون داخلی را به طور قابل توجهی تغییر داد و فضا را از یکنواختی در آورد. گلدانها و فلاورباکس ها نیز نقش زیباسازی خاصی در دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری و به طور کلی دکوراسیون داخلی ایفا می کنند و میتوان با طراحی گلدانهای خاص و دکوراتیو به فضای خانه زیبایی و طراوت بسیار بخشید.

پرده ها نیز نقش مهمی در تغییر دکوراسیون منزل دارند و میتوان با طرحی ساده و رنگی متناسب با دکوراسیون داخلی پرده ای زیبا برای خانه مهیا کرد. میتوان برای ایجاد هارمونی در دکوراسیون ، با طرحی مشابه پارچه پرده، کوسن های کوچک و زیبا برای مبلمان و تخت خواب تهیه کرده و با این کار به تکمیل دکوراسیون داخلی زیبای منزل کمک کرد.

در مطالب بعدی در رابطه با تغییر دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، طراحی نما ، طراحی سقف کاذب زیبا و دکوراتیو و ..... مطالبی را بیان خواهیم کرد.

 

منبع: تحریریه گروه معماری و طراحی داخلی شاه توت

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :