دکوراسیون منزل - پنت هاوس ترای بکا

10 / 10
از 1 کاربر

پنت هاوس ترای بکا

چیدمان مبلمان ، دکوراسیون داخلی و تبدیل فضای پنت هاوسی که در خیابان سنگفرش شده ی ترای بِکا قرار داشت به محیطی دلپذیر و هنرمندانه، پروژه ی موفق دیگری بود که در کارنامه ی سوابق خواهران حریری ثبت شد. این خانه ی دو طبقه، با مساحت 280 متر مربع، در سال 1930 در طبقه ی دوازدهم یک ساختمان مسکونی ساخته شده بود. این پنت هاوس یک سکوی 50 متر مربعی در بام و یک پنجره ی نورگیر در فضای ورودی دارد و علاوه بر آن، نور زیادی هم از سایر پنجره های بزرگ آن به داخل اتاق ها تابیده می شود.

هدف طراح دکوراسیون داخلی در این پروژه تنها مبله کردن ساختمان با اصول صحیح دکوراسیون منزل و زیبایی شناسی مورد پسند کارفرمای هنردوست بود که مایل بود در محلی با پلان باز زندگی کند و ورودی رسمی آن، گویای فضای گالری مانند خانه باشد.

دکوراسیون-منزل-پنت-هاوس

ورودی وسیع خانه با سه دیوار مجزا، پذیرای مهمانان و وارد شوندگان به خانه است. یک دیوار خاکستری تیره در مقابل آن قرار دارد که در پشت این دیوار، فضای آشپزخانه تعبیه شده است. تصویر بزرگی از عکاسی پیتر لِک تحت عنوان "جریان بی پایان" و نیمکتی تندیس وار از چوب قهوه ای سوخته با روکش چرمی، اولین اِلِمان های هنرمندانه ای است که در بدو ورود به خانه دیده می شوند. در این دکوراسیون منزل ، یک کمد شرقی، که متعلق به مجموعه ی صاحب خانه است، در مقابل دیوار کرم و دو مجسمه ی دو متری از مجموعه ی فیلیپس، به سبک کارهای جاکومتی، در مقابل دیوار سبز رنگ گذاشته شده است.

از دیگر خصوصیات این طراحی دکوراسیون داخلی هنرمندانه این است که در بالای فضای ورودی، یک پنجره ی نورگیر ، نور و گرمای لطیفی را به داخل هدایت می کند. پس از خوش آمد گویی این آثار هنری زیبا، وارد فضای نشیمن و پذیرایی می شویم. تفکیک این دو فضا به صورت بصری و حسی، با الیاف، رنگ ها و متریال هایی است که در هر کدام از آنها استفاده شده و فضای باشکوه و صمیمانه ای در فضای خانه ایجاد کرده است. مبل L شکل بزرگ در نشیمن روکشی پارچه ای دارد که به رنگ بنفش بادمجانی است و با چندین کوسن ابریشمی و رنگین تزئین شده است. یک مجسمه ی شیشه ای اثر جیمی هریس روی یک میز قهوه خوری فندقی رنگ، که پولیش کرم خورده، گذاشته شده است. شومینه ای از سنگ مرمر در دیوار اصلی نشیمن و دو گلدان شیشه ای، که اینها نیز کار هریس هستند، روی طاقچه ی بزرگ و سنگینی از چوب گردو، در بالای آن قرار گرفته است. در ورای دو پنجره ی بزرگ فرانسوی در طرفین شومینه، تراس را میتوان دید.

دکوراسیون-منزل-پنت-هاوس

دکوراسیون-منزل-پنت-هاوس

وجود تراس به وسعت اتاق نشیمن افزوده و دکوراسیون منزل را به فضای بیرون از محیط بسته ی خانه با پوششی از تخته های چوبی در دیوارها و سکو کشیده است. طراحی فضای سبز تراس شامل باغچه ای چمن کاری شده است که به گیاهان بامبو، درخت تاک و گلهای سرخ آراسته شده و کنج آرامش بخش و مقدسی را در میان برج های بلند و هیاهوی شهری نیویورک ایجاد کرده است. پلکانی که در دکوراسیون داخلی گالری ورودی پنت هاوس قرار دارد، مسیر دسترسی به طبقه ی پایین و فضاهای خصوصی خانواده است که شامل اتاق بزرگ صاحب خانه و متعلقات آن با مبلمان و کمدهای سفید لاکی، اتاق کودک و اتاق پیانو/نشیمن می شود.

یک کتابخانه نیز در زیر پلکان طراحی شده است. اتاق تلویزیون/خانواده، در طبقه ی بالاست و دو کاربری دارد: والدین، اوقات فراغت، و مهمانان، شب را در آنجا سپری می کنند.

دکوراسیون-منزل-پنت-هاوس

 

منبع: مجله هنر معماری 26 به نقل از تیم طراحی حریری و حریری

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :