نورپردازی در دکوراسیون منزل

10 / 10
از 1 کاربر

یکی از امور مهم و کلیدی و مکمل در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل مسئله نورپردازی است. شاید مسئله نور امری رفاهی و بی اهمیت به نظر آید اما از بابت روانشناسی، نور و رنگ و بازتاب آن در فضا واقعا کلیدی و حائز اهمیت است. بازتاب نور طراحی شده و قدرت آن می تواند به فضای ما گرمی و طراوت و نشاط مضاعف دهد.

در دکوراسیون منزل معمولا نور به صورت گسترده می باشد؛ علاوه بر اینکه ما در علم فنگ شویی با این امر آشنا هستیم که منزل ما بهتر است به اندازه مفید از نورپردازی برخوردار باشدو این نور قابل تنظیم باشد. گاهی ما در منزل مهمانی داریم؛ در این شرایط نیاز است که خانه ی ما از نور گرم و مفید به اندازه ای برخوردار باشد که باید در نظر داشت نور خیلی زیاد، این مطلب را به مهمان ما گوشزد می کند که این فضا زیاد از حد رسمی و تشریفاتی است و این امر احساس صمیمیت و راحتی را از مهمان ما می گیرد. بنابراین نور خانه ی ما باید قابل تنظیم باشد یعنی اگر فضای ما از وسعت زیادی برخوردار است و ما با میهمانانمان مشغول شام هستیم، بشود قسمتهای دیگر را خاموش کرد و بر روی میز شام یک نور متمرکز و مفیدی را ارائه داد که این امر با توجه به سلیقه ی میزبان میتواند به صورت شمعدانی های زیبا که متناسب با دکوراسیون منزل و سالن پذیرایی است باشد و یا با نورهایی که در سقف طراحی میکنیم و متمرکز بر روی میز شام ما هستند از میهمانان عزیز خود پذیرایی کنیم.

حال، زمانی که ما خسته از کار روزانه به منزل برگشته ایم و نیاز به گوشه ای دنج برای کسب آرامش و رفع خستگی داریم؛ در این صورت نوع نورپردازی بهتر است به صورت متمرکز و قابل تنظیم باشد که معمولا زیباترین پیشنهاد برای این امر استفاده از آباژورهای مناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل ما پیشنهاد می شود. به یقین میتوان گفت این نوع نورپردازی هم فضای ما را زیباتر و هم صمیمی تر خواهد کرد و شما در این فضا احساس مالکیت و آرامش بهتری دارید و بازتاب عاطفی بر خانواده شما خواهد داشت که باز این امر بسته به فصول مختلف سال شدت و ضعف دارد. زیرا ما در فصل تابستان نسبت به پاییز و زمستان، از نور طبیعی بیشتری برخورداریم.

حال تصور کنید غروب روزهای پاییز و زمستان را، وقتی که خسته از کار و مشغله های آن به منزل برمی گردید و منزل شما با توجه به تفکر قوی معماری، نورپردازی مناسب داشته باشد، چطور فضای منزل شما تبدیل به بهترین نقطه مکانی آرامش می شود.

 

منبع: تحریریه گروه معماری و طراحی داخلی شاه توت

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :