نکاتی مهم در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

10 / 10
از 1 کاربر

در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون اتاق خواب نکات مهم و قابل توجهی هست که باید در چیدمان و طراحی داخلی این فضا رعایت شود. یکی از این نکات و اصول اولیه میگوید که محل تخت خواب را به گونه ای انتخاب کنید که پنجره و نور طبیعی حتما در سمت راست تخت خواب قرار گیرد.

برای چیدمان و انتخاب عناصر و اشیاء و همچنین لوازم کاربردی و دکوراسیونی در اتاق خواب از قبیل پرده ، روتختی ، کفپوش ، کاغذ دیواری و .... باید دقت کرد که این عناصر از نظر بافت و سبک دکوراسیون داخلی با هم هماهنگ باشند. این هماهنگی میان بافت ها باعث میشود که سبک دکوراسیون به کلاسیک نزدیکتر شود اما میتوان با ایجاد تضاد و تفاوت در رنگ یا بافت یکی از عناصر، بر تنوع دکوراسیون داخلی افزود و آن را از حالت یکنواختی خارج کرد.

برای زیبایی و دلنشین کردن اتاق خواب میتوان از کوسن های کوچک و بزرگ بر روی تخت خواب استفاده کرد و میتوان بسته به سلیقه و سبک دکوراسیون ، بافت و جنس کوسن ها را مشابه و یا متفاوت از جنس روتختی انتخاب کرد.

استفاده از روتختی ها و کوسن های براق در دکوراسیون اتاق خواب ، به نوعی باعث ایجاد حس تجمل گرایی در بیننده میشود اما در کنار چوب تیره و دکور چوبی تیره رنگ باعث زیبایی چیدمان و جلوه آن نیز خواهد شد. یکی از ویژگیهای سبک دکوراسیونی کلاسیک ، همین قرار گرفتن بافت براق پارچه و چوب تیره در کنار هم است.

در مورد به کار بردن تابلو و قاب عکس در دکوراسیون  داخلی و دکوراسیون منزل و حتی دکوراسیون مغازه به این نکته توجه کنید که هرچه پهنای قابها بیشتر باشد ، تابلو بیشتر با دکور فضا هماهنگ میشود و برعکس هرچه قاب تابلو پهنای کمتری داشته باشد ، تنها تصویر یا نقاشی و اثر داخل قاب ، بیشتر جلوه خواهد کرد.

برای تفکیک فضا در اتاق خواب میتوان از تک مبل و میز کوچکی در کنار آن استفاده کرد و نیز آباژوری با نور موضعی که بهتر است به سمت پایین باشد و این حالت تداعی کننده ایجاد فضایی کوچک و جداگانه در یک فضای بزرگتر است و برای مطالعه و استراحت بسیار مناسب و دلنشین خواهد بود.

برای ایجاد نشاط و انرژی مثبت و انگیزه میتوان در دکوراسیون اتاق خواب از گلدان ، فلاور باکس ، تابلو یا قاب عکس شخصی از کسانی که دوست میدارید ، تصویر یا نقاشی مورد علاقه تان و .... استفاده کنید  که این کار باعث میشود هر روز را با نشاط و انگیزه بیشتری آغاز کنید و به فعالیتهای روزانه تان بپردازید.

 

منبع: تحریریه گروه معماری و طراحی داخلی شاه توت

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :