چیدمان در دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 1 کاربر

دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل همانگونه که از نامشان برمی آید، پیرامون دکور داخلی و هماهنگ کردن مبلمان و وسایل داخلی می باشند.

شما تصور کنید فضای داخلی منزل خود را از بابت متریال و نورپردازی طراحی کرده اید و فضایی بسیار عالی و دلپذیر دریافت کرده اید البته خالی از وسایل و مبلمان و .... حال باید مبلمان و وسایل دیگر را به این فضای طراحی شده اضافه کنید.

در قضیه چیدمان و دکوراسیون داخلی ما باید به چند نکته اهمیت دهیم که این نکات با توجه به نوع فضای ما متفاوت میباشد. مثلا دکوراسیون اتاق خواب و پذیرایی و ... هر یک قوانین چیدمان مربوط به خود را دارند. به طور کلی با توجه به کاربری فضا ، نوع چیدمان و قوانین آن متفاوت میباشد. بطور مثال شما تصور کنید که یک مهد کودک را طراحی داخلی کرده اید و اکنون فصل چیدمان و دکوراسیون داخلی این پروژه رسیده است. در این باره باید دانست که حتما راهروئی که بین اتاقهای مختلف وجود دارد و کوریدور ارتباطی محسوب میشود ، حتی المقدور خالی از وسایل باشد تا بچه ها به راحتی توان عبور را داشته باشند و در عین حال قابلیتهای جذابیت بصری داشته باشد و همچنین به هنگام ساعت تفریح و هیجانات ناشی از آن کمترین خطر متوجه آنها باشد و یا اتاقهای کودکان با سن های مختلف حتما باید با قد و شرایط سنی و توان جسمی آنها تطبیق داده شود.

مواردی چون ارتفاع صندلی ها و یا ارتفاع میز از کف اتاق و یا حتی رنگ اتاق بچه ها اثر فراوانی بر نوع فعالیتهای آنها گذاشته و باید اهمیت داده شود که ترکیب همه ی این موارد مفهوم دکوراسیون داخلی را پیدا می کند.

در مقالات بعدی به اصول چیدمان در دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون رستوران و فست فود ، بازسازی ساختمان ، طراحی نما و ... خواهیم پرداخت.

 

منبع: تحریریه گروه معماری و طراحی داخلی شاه توت

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :