بازسازی ساختمان مرکز کنترل بلایای ناشی از زلزله در ژاپن

10 / 10
از 1 کاربر

مینیمیزیمو شهر زلزله و زلزله‌ی تسونامی در زاگروس، شرق ژاپن در سال 2011 می‌باشد. آتش‌سوزی معدن مینیمیزیمو نیز خسارت‌هایی ایجاد کرده و نیاز به بازسازی ساختمان وجود دارد. پس از زلزله، سه سال طراحی انجام گردید و ترکیبی از ویژگی‌های مقابله با آتش از دفتر مبارزه با مواد مخدر پذیرفته شده در حالی که ساختمان در ابتدا یک ساختمان بازسازی شده‌ی عمومی در مینیمیزیمو بود.

بازسازی ساختمان

بسیاری از قربانیان فاجعه ماتم‌زده هستند. بنابراین امید است که این مرکز تبدیل به منبع امیدی برای شهروندان در آینده گردد، در حالی که این ساختمان دارای نقش مهمی در جلوگیری از آتش‌سوزی، بلایای طبیعی و جلوگیری از پرورش حادثه می‌باشد.

فضایی در مرکز رابطه میان این دو امکانات عملیاتی به عنوان یک سازه‌ی نمادین قرار دارد، همانند یک حفره‌ی بالاسری سه طبقه که به عنوان یک فضای آموزشی جهت جلوگیری از رخ دادن حوادث برای شهروندان فعال می‌باشد.

بازسازی ساختمان

مطلب مرتبط: بازسازی ساختمان ایستگاه آتش نشانی قدیمی به اتاقی مدرن

پیکربندی فضای روشن و مارپیچ ارگانیک به همراه ویژگی نمادین رو به بالا از فضا، به افراد اجازه‌ی حرکت کردن می‌دهد. چهارچوب قابدار آن مجهز به میلگردهای تخت در فاصله‌ی 50 میلیمتری بوده و زیبا بنظر می‌رسند. سیستم جذب انرژی باد بر اساس شبیه ‌سازی‌هایی که در مرحله‌ ی طراحی اجرا شده بودند ارتقا یافت تا سیستم طوری درک شود که یک جریان هوای مطلوب در کل ساختمان ایجاد نماید.

بازسازی ساختمان


طراحی فضای نمایشگاه نیز در زمینه آموزش برای جلوگیری از حوادث در پلن بازسازی ساختمان ارائه شده است. با متصل نمودن این فضای خارجی، کیفیت طرح‌های خوب و مبتنی بر پیکربندی‌اش افزایش می‌یابند. گذشته‌ای که ما نبایست فراموش کنیم، حال و آینده‌ای برای ترمیم. ارتفاع جغرافیایی واقعی تسونامی در این مکان نیزدر حالت سه بعدی نشان داده شده است.

دیوارهای نمایشگاه و نرده‌ها، از طبقه‌ی اول تا سوم دارای ارتفاع‌های متفاوتی می‌باشند بنابراین می‌توانند از خطوط دید مکان‌ها براحتی جدا شوند. دیوارهای نمایشگاه بایست فضا را نشان دهند – پاسخ اضطراری در حین فاجعه، پیام‌های جهانی، وسایل نقلیه‌ی آتش‌نشانی و آتش‌نشان‌ها در حین فعالیت از طریق شیشه‌ها قابل رویت می‌باشد. برای شهروندان، اهمیت جلوگیری از حوادث بطور واضح و پایداری شامل فعالیت‌های آتش‌نشانی روزمره و سناریوهای فاجعه می‌باشد.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

اتفاقی که افتاده این است که مردم چگونه رفتار می‌کنند، چه حسی دارند و چه کاری انجام می‌دهند، کاری که این مرکز جلوگیری از حوادث بایست به آنها نشان دهد.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

کپی از مطالب تنها با درج لینک سایت شاه توت مجاز میباشد.

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :