بازسازی ساختمان ویکتوریایی و تبدیل به خانه‌ی مدرن شیشه‌ای

10 / 10
از 1 کاربر

جدید‌ترین طرح گروه معماری گلن توماس به نام "خانه‌ی شیشه‌ای" در واقع بازسازی ساختمان یک خانه‌ی سه طبقه‌ی سبک ویکتوریایی در منطقه‌ی حفاظت شده‌ی ولز و متعلق به یک زوج و دو فرزندشان است که به صورت بسیار مدرن توسعه پیدا کرده است.

هرچند که تمایل مشتریان به حفظ هرچه بیشتر عناصر اصلی ساختمان بود، اما خواسته‌ی اصلی آنها نور بود. تحقق این خواسته در یک خانه‌ی بزرگ و نمور عصر ویکتوریایی کار دشواری بود.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان    بازسازی ساختمان

پیش از این مطلب نیز بازسازی ساختمان سه طبقه یک آپارتمان مسکونی در بوداپست را مورد بررسی قرار دادیم.

در این پروژه با همکاری مهندس ساختمان، بسیاری از دیوارهای باربر در فرایند بازسازی منهدم شدند تا در عین ایجاد فضای داخلی طرح باز امکان سرازیر شدن نور طبیعی به هسته‌ی خانه و دکوراسیون منزل را میسر کنند. سقف دارای ارتفاع دوگانه‌ای که اخیرا به خانه اضافه شده بود، برداشته شده و یک شیشه‌ی سقفی طویل 9 متری ساختمانی جای آن قرار گرفت که ساخت آلمان بوده و با جرثقیل در محل قرار داده ‌شد.

دیوارهای بخش پشتی طبقه همکف با دیوارهای تمام قد شیشه‌ای جایگزین شدند. پوسته‌ی جدید و شفاف ساختمان، لذت تماشای آسمان  و خیابان پر درخت مجاور خانه را که از هر نقطه‌ی طبقه‌ی همکف قابل مشاهده است ایجاد می‌کند.

بازسازی ساختمان    بازسازی ساختمان

در جای جای خانه، درهای بلند کشویی در فضاهای باز قرار گرفته‌اند که به شکلی نامحسوش اتاق‌ها را به فضا‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنند و محیطی انعطاف پذیر برای ساکنان فراهم کرده‌‌اند.

سقف مسطح جدید بخش پشتی طبقه همکف که روکشی از جنس آلومینیوم آنتراسیت داراست هم نوعی یکپارچگی داخلی بین آشپزخانه‌ی اپن و فضای غذاخوری ایجاد کرده و چهارچوبی برای باغ ساخته است. آشپزخانه‌ی لاک مات خاکستری از جنس چوب اوکالیپتوس دست ساز، پرده‌ی سینمایی کشویی، اتاق بخار شیشه‌ای و فاقد اسکلت و سیستم یکپارچه‌ی صوتی و نوری خانه، محیطی با دکوراسیون داخلی کاملا مدرن و دقیق مهندسی ایجاد می‌کنند؛ فضایی بازسازی شده با طراحی صمیمی و معاصر در دل یک خانه‌ی ویکتوریایی.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :