تحلیل دکوراسیون داخلی یک گالری با نمای سفالی نورانی

10 / 10
از 1 کاربر

یک گالری با دکوراسیون داخلی با ساختار جدید و شوروم نورپردازی که در منطقه‌ی "دانگ دِ هانوی" واقع شده، از یک نمای سفالین سوراخ‌دار استفاده می‌نماید تا اثری ساده اما برجسته بر چشم‌انداز اطراف بگذارد.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی   دکوراسیون داخلی

گالری در طبقه‌ی فوقانی واقع شده که در مجاورت درخت بزرگ همسایه قرار دارد در حالی که نورگیرهای درزدار سقفی، باغچه‌ی بام را در معرض نمایش قرار می‌دهند. این فضایی برای معماران و طراحان داخلی حرفه ای فراهم می‌نماید تا با یکدیگر تعامل داشته باشند.

دکوراسیون داخلی 

بازدید کنندگان پس از ورود به ساختمان یک فضای خالی بزرگ را در مقابل خود مشاهده می‌نمایند. دکوراسیون داخلی شوروم به دقت در اطراف این فضای خالی طراحی شده تا به ملاقات کنندگان اجازه دهد که با نگاهی کوتاه محصول مورد نمایش را از پلکان مرکزی نیز ببینند.

دکوراسیون داخلی    دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

بلوک‌های سفالین پیش از تهویه‌ی مطبوع به صورت سنتی در ویتنام استفاده می‌شدند. این بلوک‌ها که برای اقلیم‌های استوایی طراحی شده‌اند اجازه‌ی تهویه‌ی غیرفعال و فراهم نمودن سایه نسبت به آفتاب سوزان را فراهم می‌نمودند. بلوک‌ها هردو عملیاتی بوده و هزینه‌ی کمی به مقدار0.42  پوند برای هریک و در مجموع مقدار 2350  پوند برای 5625 بلوک مورد استفاده می‌باشند. به علاوه سیستم تعمیراتی سفارشی برای مونتاژ سریع و ساده موجود می‌باشد.

سایت فعلی چالش‌های طراحی جالبی از جمله سایت درون شهری کوچک معمولی در 72 مترمربع با چشم‌انداز خیابانی شلوغ و دارای درختانی در اطراف آن را ارائه می‌دهد. شاخ و برگ درختان بر سایت سایه می‌اندازد و تشخیص دادن ساختمان از جاده‌ی اصلی را برای عابران پیاده مشکل می‌نماید. با این وجود این سناریو یک فرصت منحصربفرد برای درنظرگیری درختان موجود و منحرف شدن از بافت فراهم می‌نماید در حالی که فضای قابل استفاده را به حداکثر می‌رساند.

دکوراسیون داخلی    دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

این ساختمان یک پشت پرده‌ی لطیف برای درختان که همیشه در حال تغییر هستند فراهم می‌نماید. در طی روز سایه‌هایی بر نمای تمیز می‌افتند که به آن زندگی می‌دهند. در غروب ساختمان از داخل روشن می‌گردد که مانند فانوسی در شهر می‌درخشد.

دکوراسیون داخلی    دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :