معماری و دکوراسیون داخلی هتل بین المللی اقیانوس ترامپ

10 / 10
از 1 کاربر

در این نوشتار به تحلیل معماری و دکوراسیون داخلی بزرگترین هتلِ امریکای لاتین یا Trump Ocean Club Panama می پردازیم. این هتل در Punta Pacifica قرار گرفته است و به نوعی مشرف است بر خلیج پاناما. این هتل توسط HBA / Hirsch Bedner با همراهی و کمک ایوانکا ترامپ طراحی شده است و الهام بخش فرهنگ و تاریخ این کشور می باشد.

دکوراسیون داخلی هتل ساحلی

نام رسمی کلابِ فوق؛ "هتل بین المللی کلاب اقیانوس ترامپ و برج پاناما" است. این هتل 369 اتاق دارد و شامل 47 سوییت می باشد. به معنای واقعی کلمه، مسافران و افرادی که به کلاب فوق می آیند، فضایی لوکس و منحصر به فرد را تجربه خواهند کرد، چیزی که با نام ترامپ گره خورده است. شایان ذکر است که یک طبقه ی کاملِ هتل به صورت تجاری است و با دکوراسیون داخلی فروشگاهی به بوتیک ها و مغازه هایی از این دست اختصاص داده شده است.

دکوراسیون داخلی هتل ساحلی

رستوران هایی که غذاهای متنوع را ارائه می دهند، به راحتی توانایی راضی کردن هر نوع سلیقه ای را دارند. و البته هتل در همکف، منظره ی زیبای اقیانوس آرام را به ساکنین هدیه می دهد. یک فضای 10 هزار متری به آب گرم اختصاص داده شده است و یک فضای 46 هزارمتری دیگر به کازینو، لابی و سالن ها و صندلی های اختصاصی تماشای ساحل. شایان ذکر است که این هتل، اولین ماجراجویی ترامپ برای گسترش هتل سازی بین المللی بوده است.

شاید دوست داشته باشید بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی کافه ای شگفت انگیز در یونان

دکوراسیون داخلی هتل ساحلی

لابی برج 24 فوت ارتفاع دارد و شیشه های عظیم آن نورگیری لابی را به حد اعلایی رسانیده اند. از این قسمت مراجعه کنندگان می توانند به لابی آسمان که در طبقه ی 15 قرار گرفته است، به طور مستقیم سفر کنند. لابی که در آسمان قرار گرفته توسط فرش هایی زیبا پوشانده شده اند البته طرح نقش و نگار روی قالی ها گل های محلی پاناما است. این فضا به صورت یک اتاق نشیمن طراحی شده است که منظره ی زیبای دریا تمامی آن را پوشش داده است. به علاوه این که حالت منحنی وار طراحی شیشه ها، حس صمیمیت و خوشامد گویی به مسافران را القا می کند. باید افزود که یک اتاق خصوصی بازی هم در لابی طراحی شده است. المان های موجود در این بنا و دکوراسیون داخلی آن، به معنای واقعی ترکیب و معجونی از معماری مدرن و سنت های دیرینه پاناما به حساب می آیند. به عنوان مثال اتاق ها گرداگرد فضای باز طبقات را به خود اختصاص داده اند و تابلو فرش هایی مزین به نقش و نگارهایی سنتی دیواره ها را به تاریخ پاناما گره زده اند. HBA تمرکز و دقت فراوانی در جزئیات به خرج داده است. به طور که حتی در ریزترین نقش و نگاره های چوبی، سعی شده از درختان محلی و البته نگاره های سنتی استفاده شود. به عنوان مثال طراحی داخلی و تخت های اتاق خواب ما را یاد Mola می اندازد. اتاق خواب ها ویژگی منحصر به فردی دارند، به طوری که هم می توانند به عنوان اتاق مهمان استفاده شوند و هم می توانند به عنوان یک فضای باز در خدمت کل سوییت به کار گرفته شوند. وان های کار شده منحنی و راحت؛ مناسب استراحت و آسودن از مشغله های دنیا طراحی شده اند. البته چون در فضای باز هستند، به درخواست شخص، می توانند به طور کامل پوشیده شوند.

مقاله ای دیگر: نگاهی به معماری و دکوراسیون داخلی ستاد یونیلِور در اندونزی

دکوراسیون داخلی هتل ساحلی

دکوراسیون داخلی هتل ساحلی

دکوراسیون داخلی هتل ساحلی

دکوراسیون داخلی هتل ساحلی

دکوراسیون داخلی هتل ساحلی

دکوراسیون داخلی هتل ساحلی

البته نباید از وجود اِلِمان ها و نشانه های امریکایی در طراحی هم غافل شویم. به این صورت که به عنوان مثال، رنگ استخر، فضای استخرهای هالیوودی را بازتاب می دهد(زرد روشن، و آبی و قرمز کبود). دو استخر وجود دارد که یکی از آن ها دیواری شیشه ای دارد. با استفاده از این دیوار شما می تواند شیرجه و رفت و آمد دیگران را روی آب و زیر آب مشاهده کنید. حضور قسمت های چوبی معلق روی آب هم که نیازی به توضیح ندارد، بهترین محل برای آسودن و به قولی، ریلکس کردن.

دکوراسیون داخلی هتل ساحلی

دکوراسیون داخلی هتل ساحلی

دکوراسیون داخلی هتل ساحلی

دکوراسیون داخلی هتل ساحلی

 

تهیه و ترجمه:تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک سایت شاه توت مجاز می باشد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :