طراحی دکوراسیون داخلی برای اتاقهای بدون پنجره

10 / 10
از 1 کاربر

طراحی مجدد خانه در بازسازی ساختمان اغلب منجر به ایجاد اتاق های بدون پنجره می شود؛ این اتاق ها ممکن است به عنوان دفاتر اداری، اتاق های نشیمن، اتاق های بازی و حتی اتاق خواب ها به کار گرفته شوند. دکوراسیون داخلی آنها را چطور طراحی کنیم که یادآور یک گنجه ی تاریک نباشند؟

1. منابع نور اضافی

قانون طلایی طراحی داخلی اتاق بدون پنجره تنظیم کردن منابع نور چندسویه است. اما این بدان معنی نیست که شما باید فقط یک لوستر با لامپ های قدرتمند بخرید بلکه وظیفه ی شما شبیه سازی نور خورشید است. بدین منظور بهتر است تا چند لامپ با نوردهی پراکنده انتخاب کنید. اگر لامپ ها خارج از محدوده ی دید باشند فوق العاده خواهد بود. این کار توهم نور طبیعی داخل شده از یک پنجره را افزایش خواهد داد. این لامپ ها را می توان روی سقف یا فرورفتگی ها نصب کرد. از لحاظ درجه حرارت رنگ، باید درجه ی حرارت آنها نزدیک نور سفید خنثی (روز) باشد.

دکوراسیون داخلی 

در تصویر یک نوار LED درون درهای جارختی نصب شده است که حالت پرده ی کرکره ای بسته شده را روی یک پنجره ی معمولی تداعی می کند.

2. پنجره های داخلی

اگر سیاست های حریم خصوصی اجازه دهد، شما احتمالاً یک پنجره ی داخلی ایجاد کنید. البته، این پنجره نور طبیعی ایجاد نمی کند اما حداقل کمی از آن نور از اتاق مجاور داخل خواهد شد.

 دکوراسیون داخلی

3. پنجره ی بالای در

اگر پنجره ی داخلی به عنوان تجاوز به حریم خصوصی در نظر گرفته شود، پنجره ی بالای در را در نظر بگیرید. این پنجره ی کوچک در قسمت بالایی دیوار به عنوان یک منبع نور اضافی عمل می کند.

 دکوراسیون داخلی

4. قوس ها و نقاشی های دیواری

عکس-کاغذ دیواری یا یک منظره زیبا با قاب سفید ممکن است «پنجره ای به طبیعت» باشد. تصاویر پانوراما با عکس پنجره های باز مشرف به یک علفزار سبز ممکن است جایگزین خوبی برای پنجره ی واقعی باشد.

 دکوراسیون داخلی

5. تقسیم کننده های اتاق

تقسیم کننده های اتاق که به جای دیوار ها تنظیم شده اند یکی دیگر از ترفند های طراحی دکوراسیون داخلی است. از یک طرف آنها حریم خصوصی الزامی را تامین می کنند، و از طرف دیگر می توان آنها را حذف کرد تا هنگام نیاز جریان نور خورشید به اتاق بدون پنجره داخل شود.

 دکوراسیون داخلی

6. آینه ها

کمبود یک پنجره الزاما حس نخواهد شد، حضور پنجره ممکن است با کمک آینه ی معمولی بزرگ شبیه سازی شود. ظاهر آن واقعی تر از یک پنجره ی کاذب است.

دکوراسیون داخلی

7. دیوار های سفید

قابلیت این دیوار ها در گسترش فضا حتی برای کسانی که چیزی در مورد قوانین طراحی داخلی نمی دانند شناخته شده است. این قابلیت به دلیل توانایی این رنگ در منعکس کردن نور به جای جذب آن است. در نتیجه، سقف اتاق بدون پنجره قطعاً باید سفید باشد. طرح رنگ دیوار ها و مبلمان نیز ترجیحاً روشن باشد. اجازه دهید دکور ها و لوازم کوچک یک مشخصه ی جلوه گر داشته باشند.

دکوراسیون داخلی

8. پرده ی ضخیم

این پرده ها در ایجاد احساس یک پنجره ضروری هستند. برای دیوار بالای تخت یا پشت کاناپه خود پرده نصب کنید آن وقت باور خواهید کرد که یک پنجره پشت آن است. 

دکوراسیون داخلی

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :