طراحی دکوراسیون داخلی برای کودکان - مرکز مراقبت پیشرفته اطفال بورگر

10 / 10
از 1 کاربر

 

    Architects:Pelli Clarke Pelli Architects

    Location: Philadelphia, PA, United States

    Senior Design Principals: Cesar Pelli FAIA, Fred Clarke FAIA

    Principal in Charge:  Mark Shoemaker AIA

    Area: 65000 m2

    Project Year: 2015

    Photographs:  Jeff Goldberg/Esto

 

طراحی معماری و دکوراسیون داخلی مرکز بورگر توسط PCPA، ضمیمه‌ای پویا به پردیس اصلی بیمارستان CHOP در غرب فیلاذلفیا است. این ساختمان 12 طبقه که 6 بخش دارد، متشکل از اشکال انباشته و مواج با مجموعه رنگ‌های اصلی است که شرایط دلگشا و تعاملی برای درمان کودکان و خانواده‌ی آنها ایجاد می‌کند.

وجود طبقات با امکان گشت و گذار آسان، وجود مکان‌هایی با نمایشگرهای "صبر کن، بازی کن، یادبگیر" برای ایجاد سرگرمی و یک باغ روی پشت بام برای توانبخشی و بازی کردن از ویژگی‌هایی بود که استرس معمول در فضای بیمارستانی را در این مکان کاهش می‌داد.

مطلب مرتبط: تحلیل دکوراسیون داخلی بیمارستان ام.ای.دی.آی در سئول کره جنوبی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 

میدان عمومی سه هکتاری فضایی باز برای بازسازی ایمن، تجمعات خانوادگی و لژ‌های کوچک برای استراحت در اختیار قرار می‌داد؛ باغ‌های دارویی هم به منظور استفاده‌ی درمانی ایجاد شده بودند. زیر این فضای عمومی، یک پارکینگ 5 طبقه قرار داشت.

سالن انتظار بسیار جادار و نورگیر بوده و با داشتن یک سراشیبی منحنی، کودکان را ترغیب می‌کرد تا با بالارفتن زیگ زاگی از آن به طبقه دوم رسیده و از آن بالا نظاره ‌گر فعالیت‌های زیر پایشان باشند. این سراشیبی به یک پل متصل می‌شود که سالن انتظار را به پردیس شمالی در آن سوی خیابان متصل می‌کند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

یال اصلی از یک سو که به بخش اصلاح شده‌ی "محله‌ی مراقبت" بالینی اتصال دارد، شکل مستطیلی داشته و طرف دیگر منحنی شکل بوده و راهرو‌های جذابی ایجاد می‌کند. یال شش طبقه‌ای در طبقه چهارم خود یک باشگاه داشته و  در طبقه آخر هم باغ سقفی قرار دارد. یک آسانسور بیضی شکل بیماران و خانواده‌ها را بخش پرانرژی خوشامدگویی در هر طبقه انتقال می‌دهد.

همان رنگ‌های روشنی که دیوار جداساز بیرونی را پوشش می‌دهند، برای تزئین دکوراسیون داخلی راهرو‌های درونی، اتاق‌های انتظار، اتاق بیماران و پارکینگ‌ها هم استفاده شده‌اند. این رنگ‌ها همچنین برای گشت و گذار هم استفاده شده و نشان دهنده‌ی طبقات و بخش‌های مختلف هستند. تصاویر بزگ مقیاسی از کودکان در حال حرکت، فضاهای عمومی را روح می‌بخشد و به عنوان یک عامل ایجاد روحیه و تجدید قوای مثبت عمل می‌کند.

این اولین مرحله از مرکز بورگر است. مرحله‌ی دوم این مرکز را به 16 طبقه گسترش می‌دهد. معماری و دکوراسیون داخلی ساختمان قابلیت انطباق با تغییرات در انجام خدمات درمانی را داشته و می‌توان آن را به دفتر مرکز تحقیقات یا بخش بستری تغییر کاربری داد.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :